Повідомлення від Управління інфраструктури, капітального будівництва та експлуатації доріг Чернівецької обласної державної адміністрації
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкта господарювання.
Місцезнаходження юридичної особи:
58000,Чернівецька обл., м.Чернівці, вул.М.Грушевського, 1, конт. тел. (0372) 52-46-51
2.Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи
2.1.Планована діяльність, її характеристика.
Будівництво підпірної стінки на автомобільній дорозі 026044 Чернівці – Глибока на ділянці км 12+150. Ділянка знаходиться в аварійному стані під загрозою підмиву берегів і обвалу. Аварійний стан ділянки автомобільної дороги є наслідком руслових процесів ріки.
Згідно обраного варіанту передбачається:
- Закріпити прави та лівий береги габіонними підпірними стінками на аварійних ділянках.
Технічна альтернатива 1. Укріплення берегів великогабаритним каменем. Такий спосіб берегоукріплення має низьку стійкість до льодового навантаження, у важкодоступних місцях необхідно транспортувати чи переміщувати вручну. Таким чином, ця альтернатива не є виправдана і далі не розглядається.
Технічна альтернатива 2. Кріплення монолітним залізобетоном. Такий тип кріплення вимагає облаштування додаткового дренажу, для зниження рівня гуртової води; достатньо висока складність та значна тривалість робіт. Таким чином, ця альтернатива не є виправдана і далі не розглядається. Планована діяльність - кріплення берегів з застосуванням габіонних конструкцій. Переваги даного кріплення: довговічність конструкцій, середня складність монтажу, відсутня необхідність додаткового дренажу. Будівництво з використанням габіонних конструкцій є ефективним, швидким та надійним захистом берега від руйнування
3.Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Ділянка проведення робіт визначена чіткими територіальними межами, а саме : ділянка км 12+150 на автомобільній дорозі 026044 Чернівці – Глибока. У зв'язку з тим, що планована діяльність буде проваджуватися на існуючому об’єкті в адміністративних межах с.Тисовець Чернівецької області розгляд територіальних альтернатив недоцільний.
Територіальна альтернатива 1, 2. Не розглядається
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Успішна реалізація планової діяльності дозволить не допустити руйнування трубчастого переходу на автомобільній дорозі 026044 Чернівці – Глибока на ділянці км 12+150. Зазначені заходи сприятимуть усуненню соціальної напруги, забезпечить надійне сполучення населених пунктів. А також буде сприяти захисту території від шкідливої дії вод, що спричиняє втрату земель внаслідок розмиву берегів.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Планована діяльність обумовлена можливістю руйнування автомобільної дороги
На основі аналізу матеріалів топографо-геодезичних, інженерно-геологічних вишукувань, гідрологічних, гідрогеологічних інших розрахунків планується оптимальний комплекс робіт, який включає :
- Правий та лівий берег вище трубчастого переїзду передбачено закріпити на довжині по 30 м кожен, підпірними стінками з габіонів;
- Правий та лівий береги нижче трубчастого переїзду передбачено закріпити на довжині по 18 м кожен;
- Влаштувати оголовок із монолітного залізобетону довжиною 10 м;
- Зафіксувати дно габіонами вище та нижче трубчастого переїзду на довжині по 9 м .
Всі підпірні стінки виконуються із габіонів розміром 3,0х1,0х0,5 м. Для заповнення габіонів повинен застосовуватись камінь з граничною міцністю на стиск не менше 30 МПа (М-300), та морозостійкістю F50.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
Дотримання екологічних, санітарно-гігієнічних, протипожежних, містобудівельних й територіальних обмежень згідно діючих нормативних документів:
- по забрудненню атмосферного повітря – значення гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі;
- по утворенню відходів: максимально можливе використання відходів повторно у виробництві, утилізацію на спеціалізованих підприємствах, що мають відповідну ліцензію на розміщення відходів у навколишньому середовищі екологічно безпечним способом;
- по ґрунту, поверхневих та підземних водах: значення гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин, відсутність інтенсивного прямого впливу, виключення забруднення поверхневих вод;
- по акустичному впливу: в межах допустимих рівнів шумового навантаження;
- дотримання меж землевідведення;
- дотримання меж санітарно-захисних зон;
- дотримання правил пожежної безпеки
щодо технічної альтернативи 1,2- не розглядалась.
щодо територіальних альтернатив 1,2 - не розглядалась.
7.Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
Еколого-інженерна підготовка передбачає:
- польове обстеження ділянки;
- інженерно-топографічне вишукування;
- розміщення інвентарних тимчасових приміщень, необхідних для ведення робіт;
- доставку на об’єкт необхідних механізмів, сировинних ресурсів;
- винос в натуру і закріплення на місцевості параметрів прокопу;
- заборона проведення будь-яких видів гідромеханізованих робіт у період нересту риби;
- заборона проведення будь-яких видів гідромеханізованих робіт вночі;
- влаштування місця стоянки механізмів;
- влаштування та утримання тимчасових доріг.
До заходів захисту території при будівництві належить:
- дотримання технології, що передбачена проектом, при розробці ґрунтів з метою уникнення ерозійних процесів;
- організація спеціально відведених та відповідно обладнаних місць для тимчасового зберігання відходів згідно з їх характеристикою небезпеки та відповідно до вимог санітарно-гігієнічних норм і правил з подальшим поводженням відповідно до законодавства України;
- запобігання засмічення території об’єкту відходами будівництва.
щодо технічних альтернатив 1,2 - не розглядається.
щодо територіальних альтернатив 1,2 - не розглядаються.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
Виконання робіт з будівництва берегоукріплення пов'язано з тимчасовим, локальним впливом на екосистему.
Можливі впливи планової діяльності:
- забруднення повітряного середовища пилом в приземному шарі, що утворюється на дорогах без покриття від автотранспорту;
- забруднення приземного шару атмосферного повітря шкідливими речовинами здійснюватиметься двигунами внутрішнього згоряння будівельних машин та механізмів (діоксид азоту, оксид вуглецю, діоксид сірки, НМЛОС та інші);
- шум від автотранспорту та будівельної техніки;
- можливе забруднення ґрунту та підземних вод нафтопродуктами та завислими речовинами з транспорту, що пересувається (в т.ч. в’їзд-виїзд) по території будівництва;
- можливий негативний вплив пов'язаний з незначним скаламученням вод ріки .
Розробка та впровадження природоохоронних заходів, дає можливість уникнути забруднення навколишнього середовища, раціональне використання природних ресурсів під час проведення будівельних робіт та дотримання державних будівельних норм щодо охорони навколишнього середовища під час будівництва та експлуатації промислових об’єктів та споруд, зумовлює відсутність іншої технічної альтернативи.
щодо технічної альтернативи 1,2- не розглядаються.
щодо територіальних альтернатив 1,2- не розглядаються.
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Планова діяльність підприємства належить до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля у відповідності до підпункту 7 пункту 10 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
- 10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу немає, у відповідності до ст. 3, ст. 6, ст.14 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля».
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, визначається у відповідності до ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. №824 (зі змінами), тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде :
Дозвіл на виконання будівельних робіт згідно ст.37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», що видається Управлінням Державної архітектурно - будівельної інспекції у Чернівецькій області.
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Управління екології та природних ресурсів Чернівецької облдержадміністрації
(найменування уповноваженого органу,
58003, м. Чернівці, вул.Маяковського,35, e-mail: ecology@bukoda.gov.ua
поштова адреса, електронна адреса,
(0372)522223, контактна особа – Юзик Ірина Олександрівна
(номер телефону та контактна особа)